A nap idézete:
""

Az oldal elérte a célját. A gyűlölködő, mocskolódó TMRSZ vezetőknél az oldal a szókimondása miatt kiverte a biztosítékot. Az igazság itt kendőzetlenül jelenik meg bármennyire is fáj egyeseknek. Minket mostmár nem lehet elhallgattatni. A bilit kiborítjuk. A TMRSZ vezetőivel szemben a saját modorukban és a fegyvereikkel vesszük fel a harcot. Hajrá!

2009. május 30.

Több SZÉF ülés is volt május 29-én?

Több SZÉF ülés is volt május 29-én?

Szegény rendvédelmi szakszervezeti tagság a legutóbbi SZÉF ülésről kiadott különböző szakszervezeti híradások után ismét elbizonytalanodott. Talán több SZÉF ülés volt egy nap, esetleg azon résztvevő egyes rendvédelmi szakszervezeti vezetőket az UFÓK ellopták rövidebb-hosszabb időszakra, így rendkívüli látomásaik, képzelgéseik, heveny és krónikus amnéziás rohamaik léptek fel, esetleg ott sem lévő „legbátrabb, legerősebb” érdekképviselet vezetőjével konzultáltak, majd módszertani foglakozás keretében elsajátították a bevált kommunikációs stratégiát? 
Az alábbiakban kizárólag 2009. május 29-én, az IRM konferencia termében, 08.00 órakor kezdődő SZÉF munkavállalói oldalülésről, majd kb. 08.30 órától kezdődő informális szintű SZÉF munkavállalói oldal és munkáltatói oldal egyeztetéséről, s végül a 11.00 óra körül elkezdődött hivatalos SZÉF ülésen történtekről tudok írni. 

08.00 órakor kezdődő SZÉF munkavállalói oldalülés:
A SZÉF munkavállalói oldalon 13 fegyveres és rendvédelmi érdekképviselet1 vezetője jelent meg.
Kónya Péter oldal elnök nyilatkoztatta a szakszervezeteket az IRM által előzőleg kiküldött megállapodás tervezetről. A nyilatkozó érdekvédelmi vezetők közül a rendőrségnél reprezentatív három szakszervezet kijelentette, hogy nem tudják aláírni a megállapodást, a Honvédszakszervezet pedig egy különvélemény (záradék) behelyezését kérte, a többi rendvédelmi érdekvédő először eltérő véleményt alakított ki, majd egységesítette álláspontját és elfogadhatónak nevezte a megállapodást. 

 08.30 órától kezdődő informális szintű SZÉF munkavállalói oldal és munkáltatói oldal egyeztetése:
A SZÉF munkáltatói oldal részéről Juhász Gábor államtitkár és a szaktárca szakértői jelentek meg. Kónya Péter bejelentette, hogy a szakszervezetek részéről az FRSZ a választmányának döntésére hivatkozva semmilyen megállapodást nem tud aláírni, a másik két rendőrségi érdekvédelmi szervezetnek (RV és BRDSZ) szintén gondjai vannak a megállapodás aláírásával.
Az RV vezetője soron kívül szót kért, majd elmondta, hogy a megállapodás fontos célja a munkabéke fenntartása, de ez a Rendőrségnél nem tud megvalósulni, ha nem tudunk olyan megállapodást aláírni, amely mindhárom rendőrségi érdekvédelmi szervezetnek megfelelő2 . Az RV elnök diplomatikusan, egy nagy körmondatban emlékeztetett a 2008. év végi megállapodás aláírására, amely után a megállapodás pozitív eredményeit a nem aláíró rendőrségi szakszervezetek saját eredményeiknek kommunikálták le, gondjait pedig lejárató célzattal, gusztustalanul3 az aláíró szakszervezetekre hárították. 
A továbbiakban a BRDSZ vezetője megerősítette, hogy a Rendőrségnél a munkabékét nem tudja garantálni a jelen megállapodás olyan aláírása, ahol a HSZT módosítással összefüggő szakszervezeti vezetői és szakértői tárgyalásokon végig ott lévő három rendőrségi szakszervezet nem tudja egységesen elfogadni a tervezetet. Ezek után az FRSZ vezetője felolvasta a választmányuk döntését, mely nem teszi lehetővé a megállapodás aláírását.
A munkaadói oldal egyeztetője többször szünetet adott és kért a megállapodás átdolgozására, mely célja az elfogadható megállapodás tető alá hozása volt. 
 11.00 óra körül elkezdődött hivatalos SZÉF ülés:
A SZÉF ülésre az IRM által véglegesnek tekintett megállapodás tervezetről gyorsan kiderült, hogy a jelenlévő érdekvédőknek (elsősorban a rendőrségi tagságú három szakszervezeteknek!) „otthon” elfogadó, vagy elutasító „véglegesítő mandátumokat” kell szerezniük, mely azt jelenti, hogy 2009. június 11-én ismételten hivatalos SZÉF ülés lesz, ahol véglegesen dönteni kell a megállapodás aláírásáról, vagy elutasításáról.
Juhász Gábor államtitkár elmondta, hogy felelős és nehéz döntés előtt állnak az érdekvédők. 
Ez azt jelenti, hogy a megállapodás függvénye a munkáltatók által beszámított szakközépiskolai idők HSZT-ben történő jogalap képzése4 , a tűzoltók ma még nem rendszeres pótlékába sorolt műszakpótlék törvényi beemelése a távolléti díjba, amely az eü. szabadság ideje alatti járandóság5 , továbbá a szolgálati nyugdíjszabályzók, különösen az átszervezés fogalma és a 25 év szolgálati idő megtartása a HSZT-ben.
Megállapodás hiányában a Kormány a társadalmi és politikai nyomás hatásának kevésbé tud ellenállni, vagy egyáltalán nem lesz értelme, hisz a szakszervezetekkel nem tud a munkabékéről megállapodni, valamint az illetékes házbizottsági és egyéni országgyűlési képviselői HSZT törvénymódosítási javaslatokat nem tudja a fegyveres és rendvédelmi szakszervezetekkel történt megállapodásra hivatkozva kontrolálni és garantálni. Így a mostani szolgálati nyugdíjszabályzók maradását a megállapodást aláíró szakszervezetek inkább tudják garantálni a Kormánnyal együtt, ugyanis a megállapodás aláírásának elutasításával szabad és gyors út mutatkozik a szolgálati nyugdíj kedvezményi rendszerének a lebontására, sajnos sokak megelégedésére.
Az államtitkár megerősítette, hogy az egész megállapodást úgy írja alá a Kormány, hogy azt a SZÉF oldalon ülő országosan reprezentatív rendőrségi szakszervezet többsége (legalább kettő)6 aláírja. A következő hivatalos SZÉF ülés 2009. június 11-én lesz, amelyen az IRM által véglegesnek tekintett Megállapodás7 aláírásáról, vagy annak elutasításáról döntenek a tárgyaló felek.
Írta: Katus Károly RV elnök

Rendőrségnél reprezentatív érdekvédők: Rendészeti Védegylet, Belügyi és Rendvédelmi Dolgozók Szakszervezete, Független Rendőr Szakszervezet, 
Büntetés-végrehajtásnál reprezentatív érdekvédők:
Büntetés-végrehajtási Dolgozók Országos Szakszervezeti Szövetsége, Független Büntetés-végrehajtási Szakszervezetek Országos Szövetsége
Katasztrófavédelemnél ( tűzoltóság, polgári-védelem)reprezentatív érdekvédők: Fővárosi Tűzoltók Szakszervezete, ,Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, Katasztrófavédelmi Dolgozók Szakszervezete, Polgári Védelemi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetsége
Egyéb rendvédelmi szerveknél és a Magyar Honvédségnél reprezentatív érdekvédők:
Nemzetbiztonsági Hivatal Érdekképviseleti Szervezete, Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Érdekképviseleti Szervezete, Vám és Pénzügyőrség Független Szakszervezete, Honvédszakszervezet


Az RV részérőről sem támogatandó, így nem tudunk egyet érteni az egészségügyi szabadság, a vezénylések és a FÜV szabályok jelenlegihez képest történő módosításával, ugyanakkor tudomásul kell vennünk, hogy a Kormány az alkotmányos jogánál fogva a szakszervezetek tiltakozása ellenére, egyet nem értése is jogosult azt a Parlament elé terjeszteni, és többségi feles országgyűlési döntéssel azt belátása szerint módosítani.

3  Gusztustalan ( azaz: gyomorforgató): A Parlament által eldöntött 2009. évi 13. havi különjutatás szüneteltetését az önmagát legharciasabbnak mondó érdekvédelmi szerveződés rendre az aláíró szakszervezetek (RV és BRDSZ) munkájának kommunikálja le, legutóbbi RÉT ülésről készült jegyzőkönyvben piros színnel utólagosan ezt beírta, és így tette közzé. A másik alá nem író érdekvédő csapat enyhébb és diplomatikusabb stílusban, de ezt a butaságot erősítette. 
Ugyanakkor a 13. havi 180.000,- Ft feletti természetbeni juttatási kereteket mindkettő, azt alá nem író szakszervezet és tagsága igénybe veszi, különösen a magasabb besorolású tisztségviselői igen szép cafetéria kerettel ékeskedhetnek. Ennek ellenére a gyalázkodásuk nem szűnik meg, de a 2009. évi (most már a 2010 évi) 13. havi megszüntetése ellen semmilyen érdemi intézkedést nem tettek, az egyik, „harcias érdekvédő” csapat még fennállása óta egyetlen demonstrációt nem szervezett, a másik pedig az RV és a BRDSZ által aláírt megállapodás után, az üdülési csekket kiadó alapítványtól, ajándék (ingyenes –bónusz) üdülési csekk átvételére kötött szerződést!

4  Ennek hiányában a nem jogerős bírósági perrel elismertetett, a munkáltató döntése szerint beszámított szakközépiskolai évek jogszerző szolgálati időként történő beszámításának „megtámadására” startra készen álló szervek megkezdik a már szolgálati nyugdíjasok (három évre visszamenőlegesen!) és FÜV-re várók nagy bánatára, a felfüggesztő határozataik megküldését. A viszontválaszra is készülnek, hosszas, ténybeli bizonyítással tűzdelt polgári peres eljárás következik. Mi lesz addig az érintettekkel? Mivel a jogalap hiányzik, az egyéni ténykérdést a munkaügyi bíróságok egyénenként lefolytatják, addig pedig a nyugodt szolgálati nyugdíjévek már nem is nyugodtak, a FÜV előtt állók pedig szépen visszakoznak…
5  Ezt a követelést a SZÉF munkavállalói oldala (és a SZÉF jogelődje) 8 éve napirenden tartja!
6  A SZÉF alapszabálya szerint már 2009. május 29-én érvényes megállapodás jöhetett volna létre, ugyanis a szakszervezeti oldal a három rendőrségi érdekvédelmi szervezet nélkül is 24:20 mandátumaránnyal többségi munkavállalói döntéssel elfogadta a megállapodás tervezetet (Az RV-FRSZ-BRDSZ-nek van 20 mandátuma). Ennek ellenére nem jött létre megállapodás, mert a kormányzati oldal ragaszkodott a rendőrszakszervezetek részéről történő (legalább kettő) rábólintásra! Mindenféle kommunikációs fogás ellenére nincs olyan, hogy a szakszervezeti oldalon valamely szervezetnek van „vétó-joga”! Lehet különvéleménye, de ekkora hazudozást: hogy „xy szakszervezet megvétózta a SZÉF megállapodást” még Pinokkió sem követett el. Bárcsak másnak is nőne az orra, nem csak Pinokkiónak, könnyebb dolgunk lenne! 

7  (munkapéldány 1)
MEGÁLLAPODÁS

A Szolgálati Jogviszonyban Állók Érdekegyeztető Fóruma Kormányzati és Munkavállalói oldala között a munkabékéről és a fegyveres és rendvédelmi szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyát érintő jogszabály-módosításokról  

A Szolgálati Jogviszonyban Állók Érdekegyeztető Fórumának (továbbiakban: SZÉF) Kormányzati Oldala, valamint Érdekképviseleti Oldala (továbbiakban együtt: Tárgyaló Felek) – annak érdekében, hogy a világgazdasági válság következtében kialakult helyzetben is biztosítani lehessen a fegyveres és rendészeti szervek rendeltetésszerű működését, és az ahhoz szükséges munkabéke fenntartását – szektorális szinten szerteágazó tárgyalásokat folytattak, és megállapodtak a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) módosításában. 

Az állomány helyzetének javítása és a rendvédelmi szervek stabilitásának biztosítása érdekében a Kormányzati Oldal az Érdekképviseleti Oldal egyetértésével – a 2008. december 17-ei SZÉF megállapodásban foglaltaknak megfelelően előkészített és egyeztetett, valamint a 2009. május 8-ai SZÉF ülést követő egyeztetések eredményeként kiegészített tartalommal – a Hszt. módosítását kezdeményezi, amelynek főbb elemei:

A szakmunkásképzést folytató szakközépiskolákban töltött tanulmányi idő beszámítása tárgyában született 23/2009. (III. 6.) AB határozata következtében a beszámítás jogalapjának visszamenőleges megteremtése, azok esetében, akiknél a beszámítás 2009. március 6-áig megtörtént. 
A felső korhatár elérését követően a hivatásos állományú tag saját nyilatkozatától függően tovább szolgálhat, amennyiben a munkáltató nem kezdeményezi nyugállományba helyezését. Nyugállományba helyezésére erre irányuló nyilatkozata alapján, vagy a munkáltató kezdeményezésére kell intézkedni. 
Az egészségügyi, pszichikai, fizikai alkalmatlanság megállapítása esetén, amennyiben az alkalmatlanság a hivatásos szolgálatra vonatkozik – a hivatásos állomány tapasztalt, nagy szaktudással rendelkező tagjainak megtartása és tudásuk hasznosítása érdekében – lehetőség nyílik civil munkakörben történő továbbfoglalkoztatásra, amely az érintett hivatásos jogviszonyát és előmenetelét nem befolyásolja. 
A hivatásos állományba visszavétel lehetősége megnyílik az állományból korábban egészségi alkalmatlanság miatt távozók részére, amennyiben állapotukban javulás következett be.
A módosítás megteremti a Magyar Honvédség állományába történő áthelyezés lehetőségét.
A vezetői kinevezésről lemondás nem jelenti automatikusan a szolgálati viszonyról való lemondást, a tervezet közelít a vezetői kinevezés visszavonásának szabályozásához.
A fegyveres szervből önhibáján kívül, egészségügyi okból kivált hivatásos állományú tagot mentesíti az állami kezességvállalású hitel kezességvállalási díjának megfizetése alól.
A szolgálati nyugállományból hivatásos állományba visszavételre abban az esetben kerülhet sor, amennyiben a szolgálati viszony fennállásának időtartamára a hivatásos állomány tagja szünetelteti a szolgálati nyugdíj folyósítását. 

A Kormányzati Oldal alábbi Hszt. módosítási javaslatait az Érdekképviseleti Oldal egyet nem értésével, de tudomásul vételével terjeszti elő:

Az egészségügyi szabadságra vonatkozó szabályozás módosítása, a civil szféra táppénzének mértékében bekövetkező 10%-os csökkenés részbeni követésével. Évente összesen 30 napig, továbbá a szolgálattal összefüggő balesetek, betegségek esetében teljes időtartamban az egészségügyi szabadságra járó ellátás mértéke változatlanul a távolléti díj 100%-a, egyéb esetekben 90%. 
Az egészségi, pszichikai, fizikai alkalmatlanság miatt szolgálati nyugállományba helyezettek szolgálati nyugdíj folyósításának szabályai módosulnak. A munkáltatói jogkör gyakorlóját hivatásos beosztásra és civil munkakörre egyaránt kiterjedő szigorú felajánlási kötelezettség terheli, melynek alapos ok nélkül történő elutasítása esetén a megállapított szolgálati nyugdíj 90%-a folyósítható. A szolgálat felső korhatárának elérésétől, illetve 40%-os egészségromlás bekövetkezésétől a szolgálati nyugdíj teljes összegű folyósítása történik.  

A Rendőrség hivatásos állományú tagjainak képviseletét ellátó, a megállapodást aláíró szakszervezetek a vezénylés szabályainak, a rendőrség állományát érintő módosításával nem értenek egyet, de tudomásul veszik.  

A tűzoltóság állományát képviselő reprezentatív szakszervezetek és az Önkormányzati Minisztérium (ÖM) megállapodásának megfelelően az ÖM a szükséges intézkedéseket megteszi, a délutáni és éjszakai pótlék beszámíthatóságát a távolléti díj vonatkozásában. 

Tárgyaló Felek a szolgálati nyugdíjra vonatkozó szabályok tárgyában a 2008. december 17-én megkötött megállapodásban foglaltakat magukra nézve érvényesnek tekintik. 

Tárgyaló Felek egyetértenek abban, hogy következetesen érvényt kell szerezni a fegyveres szervek politikai tevékenységtől mentes működésének a Hszt 18§ és 19§ szerint. 

A FÜV eljárás rendeleti szintű szabályozásának, különösen az orvos-szakmai szempontok figyelembevételével történő módosítását az Érdekképviseleti Oldal tudomásul veszi. A Kormányzati oldal vállalja, hogy a rendelet-tervezetet egyezteti a Szakszervezeti oldallal.

a) Érdekképviseleti Oldal vállalja, hogy az OKÉT hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével a munkabékét fenntartja.  
b) Érdekképviseleti oldal vállalja, hogy az e megállapodásban foglaltak tekintetében- azok maradéktalan teljesülése esetén- a munkabékét fenntartja.

Kormányzati Oldal vállalja, hogy a jelen megállapodásban foglaltakkal ellentétes módosító javaslatot nem támogat.

Megjegyzés: A Honvédszakszervezet követeli és elengedhetetlennek tartja, hogy a Kormányzati Oldal – a szakmunkásképzést folytató szakközépiskolákban töltött tanulmányi idő beszámítása tárgyában született 23/2009. (III. 6.) AB határozat hátrányos következményeinek megszüntetésére – a beszámítás jogalapját az ügyben érintett katonák esetében, visszamenőlegesen, a Hjt. módosításával teremtse meg.  

Budapest, 2009. …………………

Érdekképviseleti Oldal részéről:                               Kormányzati Oldal részéről: 
  ……………………………..                                                              ……………………………….
      Kónya Péter                                                                              Dr. Draskovics Tibor 
       oldalelnök                                                                                        oldalelnök






   



TMRSZ FŐHADISZÁLLÁS

Címkefelhő

Érdekes blogok, irományok, cikkek, hírek......(47 csoport)

IP